گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

دیوار گچی در بنایی ساختمان

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۴۴ ب.ظ

دیوار گچی در بنایی ساختمان :

در بنایی ساختمان نهایی که اسکلت آن فلزی یا بتنی می باشد برای تیغه بندی کردن فضاهای داخلی آپارتمان احتیاج به مصالحی بسیار سبک داریم که وزن زیادی تحمیل نکند برای این کار در ایران معمولاً از بلوک سفالی توخال استفاده می کنند گاهی نیز از قطعات گچ به ابعاد تقریبی ۸x50x50 سانتی متری استفاده می شود که این قطعات به شکل کام و زبانه رویهم قرار می گیرند.

 

در خدمات بنایی ساختمان : بنای ساختمان ملات مورد مصرف در ساخت دیوارهای گچی از گچ ساختمانی خالص ساخته میسازد . ملات بین آنها چسب مصنوعی است که مخلوط گچ داشته و پس از مصرف کاملاً همرنگ سایر قسمتهای تخته های گچی می شود . پس از نصب پلاکهای گچی می توان روی آن را با اندود گچ و یا کاغذ دیواری پوشاند.

در بنایی ساختمان باید دقت نمود که از این قطعات در مکان هایی که مستقیماً با آب در تماس هستند استفاده نشود مانند حمامها و غیره زیرا همانطوریکه گفته شد کچ در مقابل آب حساس بوده و خیلی زود فاسد می شود.

گاهی برای ساختن قطعات گچی جهت تیغه بندی از گچ پوک شده استفاده می نمایند یعنی از گچی که در موقع سخت شدن دارای خلل و فرج بیشتری می باشد استفاده می شود برای ساختن گچ پوک به آبی که ملات گچ را با آن درست می کنند موادی اضافه می نمایند که تولید گاز بنماید مانند آب اکسیژنه یا سولفات آلومینیوم این مواد در موقع سخت شدن گچ ایجاد حباب کرده و در نتیجه در گچ خلل و فرج ایجاد می شود و وزن مخصوص قطعه گچی کم می شود.

در خدمات بنایی ساختمان برای ساختن قطعات گچی سبک علاوه بر روش فوق می توان با اضافه کردن مواد دیگری به ملات گچ مانند پودر کاه – سبوس برنج – قطعات گچی سبک بدست اورد و همچنین اگر به ملات گچ موادی مانند مو – الیاف گیاهی – و مفتولهای باریک فلزی و غیره اضافه کنند قطعه گچی مسطح بدست می آید که نسبت به قطعه گچی معمولی و قطعه گچی پوک دارای مقاومت کششی و فشاری بیشتری می باشد از قطعات گچی استفاده های دیگری نیز به عمل می آید مثلاً قطعات مذکور را به شکل و اندازه دلخواه در آورده و آن را به جای گچ کاری به دیوار سالنها می چسبانند و از آن بجای اکوستیک استفاده می نمایند و یا تخته گچی مقاوم در مقابل آتش سوزی و یا تخته گچی مقاوم در مقابل حرارت می سازند و فضای خصوصی را که باید دارای امنیت بیشتری در مقابل آتش سوزی یا تبادل حرارت داشته باشد با آن می پوشانند.

دیوار گچی پیش ساخته یا پانل های گچی پیش ساخته با ریختن ملات گچ در قالب ساخته می شود . این قطعات در دو طرف دارای لایه های پوششی به ضخامت ۵/۱ سانتیمتر می باشند . لایه ها بوسیله الیاف چسبناک تقویت شده اند و لایه مرکزی دارای حفره های لانه زنبوری می باشد . عرض قطعات ۶/۰ متر ، طول آنها ۳ متر و ضخامت آنها ۵ تا ۱۵ سانتیمتر است. لبه های این قطعات دارای کام و زبانه می باشند . چنانچه این قطعات در نمای خارجی ساختمان بکار روند ، باید سطح خارجی آنها با رویه تزئینی ، دیوارپوش و یا روکش قیری پوشش شوند. انواع دیگر صفحات گچی به ابعاد ۶۶/۰x5/0 متر و ضخامت ۸ سانتیمتر تولید می شوند وزن آنها ۲۴ کیلوگرم و برای احداث تیغه های نازک بکار می روند.

قطعات سقفی که در بنایی ساختمان کاربرد دارد به ابعاد ۶/۰x6/0 متر ، به وزن ۱۴ تا ۲۴ کیلوگرم تولید که اتصال آنها به سقف کاذب چوبی با پیچ گالوانیزه توسط بنای ساختمان صورت می گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی