گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

سنگ کاری ساختمان و پوشش کف ۴

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ب.ظ

پوشش کف با پارکت

در بنایی ساختمان سطوح فرش شده با پارکت را باید با دستگاه مخصوص ساب شدن نجاری ساب زده و کاملاً صیقلی نمود. در صورتی که پس از پارکت کردن صفحات و برداشتن صفحات کاغذ، تعداد از چوبها کرمو، تابدار و چوبهای مخلطو شده با چوب اصلی وجود دارد باید کنده وب ه جای آنها قطعات جدید جایگزین گردد. سطوحی که با فرشهای پارکت پوشیده می شوند ، باید در کنار دیوار با قرنیزهای چوبی و مانند آنها خم شوند .

ارتفاع قرنیز چوبی معمولاً بین ۷ تا ۱۰ سانتیمتر است برای نصب قرنیزها باید قبلا ً در دیوار گوه های چوبی قیر اندود و یا پلاستیکی کار گذاشت قرنیز باید با پیج به نحوی به دیوار متصل شود که پیچ قدری داخل قرنیز قرار گرفته و روی آن بتونه شود. در محل تقاطع و گوشه ها ، اتصال قرنیز ها با یکدیگر باید به صورت فارسی بر (۴۵ ) درجه باشد قرنیزها نباید تاب داشته باشند . قطعات قرنیزها حتی المقدور باید بلند باشد. محل سورخاها در قرنیزها ، باید با ماستیک  و توسط سنگ کار ساختمان کاملاً پر شود و صیقلی گردد. رنگ چوب قرنیزها باید کاملاً یکنواخت باشد. چنانچه قرنیزها رنگ روغن نمی شود ، باید همرنگ و از جنس چوب پارکت باشد.

همانطور که در بالا در مورد زیرسازی پارکت و بلوکهای چوبی گفته شد فرشهای چوبی را پس از اجرا با سمباده ، صیقلی کرد و با قشری از سیلر پوشانیده تا منافذ چوب پوشانده شود و سپس باشلاک و یا وارنیش روی آنرا رنگ آمیزی نمود رنگ آمیزی با وارنیشهای مناسب برای چوب از انواع رزینهایی اورتان ، فنولی واپوکسی هستند . فرشهای چوبی در طول بهره برداری نیاز به مراقبت و نگهداری داشته و باید سالی یک بار واکس زده شوند . استفاده از پارچه خیس برای تمیز کردن پوششهای چوبی ریختن آب روی آنها مجاز نمی باشد. بدلیل آنکه در صورتی که آب به درزهای کفپوشها روچوبی نفوذ ناید کفپوشها بعد از مدتی از محل نصل جدا شده و باعث کنده شدن تدریجی بقیه می گردد.

کفپوشها نساجی

کفپوشهای نساجی بدو گروه به شرح زیر تولید و در بنایی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . کفپوشهای پرزدار و بدون پرز. این نوع کفپوشها ساخته شده از نایلون ، اکریکیکها ، پلی پروپاپلین ، پشم و یا ترکیبی از این مواد هستند فرشهایی که برای مصارف عمومی و خانگی بکار می رود در سنگها ، طرحها و رنگها و انواع کیفیات و ابعاد بسیار متنوع می شوند  بدلیل اینکه این نوع کفپوشها در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر هستند در مکانهای خشک مورد استفاده قرار گیرند.

نصب کفپوشهای نساجی بروشهای گوناگونی انجام می شود. نصب با جسب که به صورت کامل با پوشاندن پشت کفپوشها رو روی زیرسازی کف انجام وبطور کامل چسبانده می شود یک روش دیگر نصب کفپوشهای نساجی پهن کردن بدون جسب و با استفاده از وسایل دیگر نصب می شوند . روشی دیگر میخ کردن حلقه هایی که در پشت کفپوش از قبل برای این کار تعبیه شده به کف و اتصال کفپوش به کمک باریکهای چوبی و فلزی به کف ، از جمله این روشهاست  کفپوشها باید در برابر گرما ، اسید ، قلیاها ، ملاتها ، کپک زدگی و نور مستقیم و غیر مستقیم افتاب و سائیدگی ، ویژگیهای خود را دارا می باشند . بنابر دلایل بالا قبل از استفاده از این نوع کفپوش ها مشخصات کفپوش باید به تایید دستگاه نظارت برسد.

کفپوش با آجر و آجر ماسه آهکی

از این نوع کفپوش ها برای پوشش کف پیاده روها ، خیابانها ، محوطه سازی پارکها و کارخانجات استفاده می شود . آجرهای ماسه آهک را بر روی اسه بادی یا ملات ماسه سیمان ، ماسه آهکی را باتارد ، فرش کرده و بنای ساختمان روی آنرا دوغاب سیمان با ماسه بادی یا خاک سنگ و پودر می ریزند تا چشمه ها و درزهای بین آجرها پر شود.

سنگ کار ساختمان آجر را همانطور که در بالا گفته شد بر روی بستری از ملات ماسه سیمان ، ماسه آهک یا باتارد ، فرش کرده و روی آنرا با دوغاب سیمان می ریزند و یا با ملات سیمان بندکشی می نمایند. در هره چینی پهنای بندهای طولی و عرضی ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر و در آجرهای قزاقی و ختایی و مانند انها ، عرض بین ۱۰ تا ۲۰ میلمیتر است .فرش آجرها می تواند به صورت حصیری و یا ساده و یا جناقی انجام شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی