گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و رعایت نکات ایمنی۱

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳ ق.ظ

در هرکارگاه تولیدی و در بازسازی ساختمان که نیروی انسانی(کاشی کار ساختمان-سنگ کار ساختمان-بنای ساختمان و…) و ماشین الات در آن وجود دارد رایت نکات ایمنی و ایمن نمودن افراد امری لازم و ضروری است.از این رو به کارگیری وسایل ایمنی و الزام افراد در استفاده از آن بر کس پوشیده نیست.

لزوم استفاده از وسایل ایمنی

از آنجا که شراط کار در کارگاههای ساختمانی شرایط عادی نیست و از سوی دیگر انسان در کارگاه ساختمانی با وسایلی سرو کار دارد که کار کردن با آنها نیاز به دقت و توجه فراوان داردو کوچکترین بی دقتی و کم توجهی باعث بوجود آمدن حادثه می شود که ممکن است غیرقابل جبران نیز باشد.ازسویی دیگر در کارگاههای ساختمانی و در حین بازسازی ساختمان انواع مصالح و ماشین آلات و جهیزات وجود دارد .بنابراین در هرلحظه احتمال وقوع حادثه نیز وجود دارد.و از این رو ضرورت استفاده از لوازم و وسایل ایمنی دو چندان می شود.

پس با استفاده صحیحی از لوازم ایمنی شخصی و توجه به نکات ایمنی می توان:

الف-حوادث و اتفاقات ناگوار را به حداقل رسانید.

ب-بازده کار را افزایش داد.

ج-از نظر اقصادی هم استفاده از وسایل ایمنی وقرون به صرفه است.زیرا بسیاری از مواقع هزینه درمان بسیار بیشتر از خرید و تامین یک وسیله ایمنی است.

انواع وسایل ایمنی شخصی

عینک ایمنی:

یکی از بخش های حساس بدن انسان چشم اوست.انسان به چشم هم مانند دیگر اعضای بدن نیاز دارد.چشم همیشه در معرض خطر قرار دارد و باید نهایت دقت به عمل آید تا آسیبی به آن نرسد.یک جوشکار یا سنگ کار ساختمان که دائما با فلزات و یا برش سنگ سرو کار دارند باید در بریدن سنگ از عینک، کفش و کلاه ایمنی استفاده کند.قطعات سنگی ویا ذرات جوش هر لحظه امکان دارد به طرف چشمان او پرتاب شوند.کارگران با داشتن کلاه ایمنی با تسلط به محل دقیق کار خود نگاه می کنند و این عمل باعث می شود که کار دقیق تر و بازدهی آن بیشتر باشد.

شیشه ایمنی باید از نوع نشکن باشد تا در اثر برخورد اجسام به آن خرد نشده و به چشم صدمه نزنند.همچنین دارای قابی باشد که دور چشم را کاملا بپوشاند و از ورود گردو غبار به چشم جلوگیری نماید.

دستکش

معمولا در کارگاه ساختمانی برای کارهای خاصی از دستکش استفاده میشود.مثلا برای کارکردن با مصالح تیز و برنده مانند سنگهایی که لبه تیز دارند توسط سنگ کار ساختمان و یا ورقه آهن و… می توان دستکش به دست کرد.با به کراب ردن دستکس در هوای سردبخصوص مواقعی که شخص با فلزات سرو کار دارد بازده کار بالا می رود.دستکش های کار عموما  از پارچه هایی با الیاف طبیعی ویا پارچه و چرم دوخته می شوند.

کفش کار

کفش مناسب و ایمن یکی از دیگر از وسایل مهم شخصی است.انسان برای کارکردن احتیاج فراوانی به پاهای سالم دارد.بدون پای سالم کار کمتر پیش می رود.بنابراین با پوشیدن کفش ایمنی حفظ پاها به مقدار زیادی تضمین می شود.این کفش ها در زمستان گرم هستند و در نتیجه بازده کار بشتر خواهد بود.استفاده از چکمه های لاستیکی بخصوص برای بتن ریزی مناسب است.برای کارهای بنایی ساختمان و بتن ریزی و بازسازی ساختمان و قالب بندی و…بهتر است از پوتین استفاده شود.پوتینی که در کف و پنجه آن ورق آهن باشد از مزایای زیادی برخوردار است.پوشیدن این نوع پوتین به کارگران ساختمانی توصیه می شود.کف کفش های ایمنی باید آج دارباشد تا از سر خوردن کارگران(کاشی کار ساختمان-سنگ کار ساختمان و …) جلوگیری شود.جنس کف آنها به نوعی باشد که  بنزین و روغن روی آنها اثر نگذارد .و در نتیجه آج کف آن از بین نرود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی