گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و نکات ایمنی۲

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵ ق.ظ

لباس کار

پوشش مناسب افراد می تواند به کارکرد بهتر آنان کمک نموده و لذا لباس کار باید با نوع کار بازسازی ساختمان تناسب داشته باشد.در صورتیکه از روپوش استفاده می شود نباید آنقدر بلند باشد که در مواقع حرکت دست و پا گیر باشد.آستینهای گشاد مانع انجام کار درست میشود و اگر از مچ بسته شود بهتر است.بهتر است جنس آن نخی بوده که در تابستان خنک و در زمستان گرمتر باشد.لباسهایی که از مواد نفتی درست می شوند حتی جرقه جوشکاری آنها را سوراخ می کند.بنابراین بهتر است از آن ها استفاده نشود.

ماسک ها بر دو نوع اند:

  • ماسک هایی که در جوشکاری برای حفاظت چشم ها از نور شدید ناشی از جوشکاری استفاده می شود.
  • ماسکهای فیلتر دار که برای جلوگیری از ورود گردو خاک و گازها به داخل ریه مورد مصرف قرار میگیرند.

نجار یا قالب بندی که دائم با خاک اره سرو کار دارد باید از ماسک فیلتردار استفاده کند تا ریه ای سالم داشته باشد.کاشی کاری ساختمان و یا سنگ کار ساختمان در موقع بریدن سنگ مقدار زیادی گردو خاک تولید می کند.پس باید یک ماسک فیلتر دار جلوی دهان و بینی خود قرار دهد.

کلاه ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی از جمله مواردی است که رعایت آن همیشگی و دائمی است زیرا سقوط اجسام در کارگاه های ساختمانی و در حین بازسازی ساختمان به فراوانی اتقاق می افتد وبا هر کس یا هرچیز که سر راهش قرار گیرد برخورد میکند.نتیجه برخورد بستگی به وزن و ارتفاع جسم دارد که وسعت ضرب دیدگی سطحی تا مرگ است.

سر انسان در مقابل ضربه بسیار آسیب پذیر بوده و احتمال برخورد اجسام با سر بسیار زیاد است.یا استفاده از کلاه ایمنی می توان از صدمات جدی هنگام برخورد اجسام جلوگیری به عمل آورد و یا شدت آن را کاهش داد.کلاه ایمنی از دو قسمت تشکیل شده است:

۱-پوسته (کاسه) کلاه:جنس آن ز مواد پلاستیکی سخت و عایق الکتریسته است.برای کسانی که در کارهای ساختمانی و کاشی کاری ساختمان مشغول هستند.رنگ هایی روشن مانند زرد و سفید مناسب برای است به طوری کخ در هرنوع هوایی دیده شود.در ضمن نور آفتاب را نیز منعکس کند.در سطح آن یک لبه آفتابگیر و کناره ها و پشت آن هم دارای لبه کوتاهی است که مثداری به بالا برگشته است تا درهوای بارانی قابل استفاده باشد.

۲-تجهیزات داخلی کلاه:این قسمت برروی سر می نشیند و پوسته کلاه به آن وصل است.جنس آن پلاستیکی است و ضربه گیر کلاه است.می توان آن را به اندازه لازم تنظیم کرد.کلاه ایمنی باید در مقابل ضربه از مقاومت کافی برخوردار باشد.برای آزمایش مقاومت آن از دستگاه ساده ای استفاده می شود.توسط یک وزنه مخروطی شکل به وزن ۱٫۵کیلوگرم از ارتفاع ۱٫۵ متری  به وسط کلاه ضربه وارد می شود.در این حالت هیچگونه شکستگی نباید در کلاه به وجود بیاید.کلاه ایمنی باید در شرایط دمایی از منفی ۱۰ تا مثبت ۵۰ درجه تغییر شکل ندهد.

کمربند ایمنی

کمربندهای ایمنی باعث جلوگیری از سقوط اشخاص از ارتفاعات می شوند.اشخاصی که در محل های بلند و پرتگاه ها کار می کنند مثل سنگ کار ساختمان و امکان سقوط آنها وجود دارد، باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.جنس کمر بند از نوع چرم و یا پرلون به عرض حداقل ۸۵  و ضخامت حداقل ۳ میلی متر است.همچنین جنس آن باید مرغوب و از مقاومت کافی برخوردار باشد.برای آنکه به اندازه کمر تنطیم شودیک سگگ فلزی دارد که ان هم باید به اندازه کافی مقاومت داشته باشد.

یک یا دو حقه فلزی به کمربند متصل هستند که به یکی از آنهاطناب ایمنی وصل است.کمربند ایمنی با طناب و متعلقات باید حداقل نیروی استاتیکی ۱۶۰۰کیلوگرم را تحمل کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی