گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و اصول تخریب

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ

۱۴-تخریب ساختمان های و بازسازی ساختمان بلند مستلزم رعایت مقررا ویزه ای  است مثلا در تخریب دودکش یا سایر ساختمان های بلند و باریک باید محوطه به شعاع ۱٫۵ برابر ارتفاع بنا محصور و در صورت نیاز به تخلیه و پاکسازی محوطه به مقامات مسئول اطلاع داده شود.

۱۵- راه های موقتی که برای عبور افراد و وسایل نقلیه در بازسازی ساختمان در نظر گرفته می شود باید با استفاده از علائم ویژه و روشنایی کافی از ایمنی لازم برخوردار باشند.به علاوه باید با استفاده از نرده های محافظتی محافظ مناسب دیگر از ریختن ضایعات  و نخاله ها جلوگیری به عمل آید.

۱۶- وقتی دو یا چند پیمانکار در محل حضور دارند هماهنگی لازم بین پیمانکاران ضروری است.

۱۷- کارکنان (کاشی کار ، سنگ کار و ….)باید به طور کامل آموزش دیده وبه کارآن ها نظارت گردد.

۱۸- مصالح تلف شده از کاشی کار و سنگ کار و نخاله ها نباید پرتاب شوند مگر اینکه پرتاب از داخل کانال هایی چوبی یا فلزی انجام گیرد.جایی که کنترل پایین افتادن مصالح عملا میسر نباشد باید  با استفاده از نرده  و با نصب علائم  هشدار دهنده و گذاشتن نگهبان احتیاط های لازم  صورت پذیرد.

۱۹- چوب، تیر و یا مصالحی که جابجایی آن ها مخاطره آمیز است باید یا ایمنی کامل و افراد مجرب انجام گیرد.

۲۰- شیشه های موجود در ساختمان باید قبل از تخریب از قاب خود جدا شوند و در جای مناسبی انبار شوند  و مصالح مفیدی که از تخریب حاصل می شود باید به طور مرتب تفکیک و جدا از یکدیگر قرار گیرند.درها و پنجره های فلزی و یا چوبی نیز باید با دقت از جای خود خارج و انبار شوند.

۲۱- تخریب باید از بالاترین طبقه شروع و به سمت پایین طوری ادامه یابد که قبل از تخریب هر طبقه تمامی مصالح از تخریب طبقه بالاتر برداشته و در محل مناسب انبار شوند.به طوری که کف ها اضافه بار نداشته باشند و فشار افقی نیز به دیوارها وارد نشود.حتی الامکان باید مصالح در سطح زمین ریخته شوند.

۲۲- ماشین ها وسایل نقلیه مربوط به کار باید به وسیله افراد آموزش دیده و ماهر هدایت شوند . این افراد باید ۱۸ سال و یا بیشتر سن داشته باشند و کار آنان مورد نظارت قرار گیرد.

۲۳- هنگام تخریب باید امکان نهویه محل وجود داشته باشد به طوری که افراد برای تنفس دچار مشکل نشوند و اگر در فضا گرد و غبار و گازهای حاصل از تخریب جمع گردد باید از رسپیراتور( نوعی ماسک حفاظتی ) و یا وسایل مشابه استفاده نمود .

۲۴- تضعیف سازه برای تخریب اصولا از پیش رنامه ریزی شده ای است که باید آثار احتمالی آن روی سازه مورد نظر تجزیه و تحلیل واقع شده باشند تا بدین وسیله اطمینان حاصل شود که  اعضا و قطعات باقی مانده استحکام لازم برای مقابله با باد و یا بارهای ضربه ای را تا زمان واژگون شدن داشته باشد.برشو تضعیف اعضای سازه باید از قسمت های حساب شده ای آغاز گردد.

تسطیح محوطه و گود برداری و زهکشی (پس از تخریب):

پس از اتمام عملیات تخریب در بازسازی ساختمان و چنانچه محوطه کارگاه دارای پستی و بلندی های زیادی باشد به نحوی که مانع از شروع اجرای عملیات گردد، پیمانکار باید بانظر دستگاه نظارت( مهندس ناظر) نسبت به تسطیح محوطه تا تراز مورد نظر  و پاک کردن آن اقدام نماید. گود برداری محل سازه ها باید با توجه به نکات ایمنی و حفظ ساختمان های موجود همجوار و دستور العمل های شهرداری ها و وزارت مسکن صورت گیرد و تدابیر لازم هنگام گود برداری های عملیات ساختمانی در مورد حفاظت ساختمان های همجوار اتخاذ گردد.چنانچه محل اجرای پروژه در شهرها و در محدوه نقاط مسکونی باشد پیمانکار باید نسبت به دیوارهای موقت جداکننده محل کارگاه در سواره روها اقدام نموده و شرایط ایمن سازی محوطه را برای عبور عابرین وساطی نقلیه کاملا آماده نماید.

کنترل و هدایت آب های سطحی به داخل گودها و محل حفاری ها باید با نظر دستگاه نظارت و براساس ضئابط و مندرجات قرارداد و سایر ضوایط قانونی در پروژه های شهری صورت گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی