گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بنایی ساختمان و مراحل تخریب

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶ ق.ظ

بنایی ساختمان و مراحل عملیات تخریب( هنگام تخریب)

برای شروع عملیات تخریب در بنایی ساختمان لازم است دستورالعمل ها و روش اجرا در سطوح مختلف برای افراد تشریح گردد.سپس چنانچه عملیات بصورت انفجاری و یا کشیدن کابل انجام می گیرد باید همه ابزارها و ماشین آلات و تجهیزات کنترل گردد.تخریب به روش انفجاری ، کشیدن با کابل و یا استفاده از روش های ماشینی مستلزم رعایت دستور العمل های خاصی است که با تایید دستگاه نظارت (مهندس ناظر) قابل اجرا خواهد بود.

در ساختمان های خاص نظیر کارخانجات بیمارستانها و دودکش ها و منابع آب و نفت و دیگر اماکنی که دارای تاسیسات خاصی هستند باید قسمت های مختلف ساختمان در بنایی ساختمان توسط افراد ذی صلاح مورد بازدید قرار گیرد و تجهیزات لازم برای تخریب و مقابله با خطرات ناشی از آن فراهم شود.

همه کارگران در بنایی ساختمان که در عملیات تخریب شرکت دارند باید به کلاه ایمنی مجهز باشندباتوجه به نوع کار پشمانکار موظف است دیگر وسایل حفاظتی را نیز در اختیار آنان قرار دهد.به علاوه پیمانکار باید اقداماتی برای ممانعت از خطر آتش سوزی، انفجار، تجمع و نشت گاز و نظایر معمول دارد.

در عملیات تخریب صرف نظر از اینکه از چه روشی بار یتخریب اسستفاده شده است ،رعایت نکات زیر ضروری است:

۱-از آنجا که تخریب معمولا در کنار معابر صورت می گیرد و این مناطق محل عبور مردم هستند باید از نرده ها یا تورهای حفاظتی که ارتفاعشان کمتر از ۲ متر نباشد استفاده شود.

۲- راه های ورودی کارگران در زمان خارج از ساعات کار باید مسدود شود.به علاوه در ساعات خارج از کار باید نردبان ها برداشته و در جای مناسب گذاشته شوند.

۳- جایی که محل ریزش ضایعات است نباید به عنوان راه اصلی مورد استفاده واقع گردند.

۴- هنگام تخریب باید دقت شود تا احیانا چیزی از لوازم الکترونیکی و یا تاسیساتی در قسمت کاشی کاری و سنگ کاری و … دفن نشوند.

۵- برای تامین برق کارگاه به صورت موقت باید از  ولتاژ کم استفاده شود  و همراه ان سیستم اتصال به زمین برای ایمنی بیشتر به کار رود.برق را می توان از طیق ژنراتور و یا منبع اصلی به دست آورد.

۶- در جایی که احتمال وجود سرب مطرح است مانند رنگ های حاوی سرب و یا لوله های فاضلاب  و… باید هنگام کار دقت کافی به عمل آید.برای افرادی که عملیات تخریب را به عهده دارند باید لباس های مناسب ، تهویه مناسب و تجهیزات پزشکی برای مقابله با خطرات احتمالی مهیا باشد.

۷- در محل هایی  که آلوده به مواد رادیو اکتیو و گازهای سمی و یا سایر گازهای مضر برای سلامتی است باید احتیاط های ویژه صورت پذیرد.

۸- جایی که روشهای مکانیکی برای تخریب به کار می روند باید مراقبت شوند که قسمت های باقی مانده حاصل از تخریب در وضع پایداری باشند.اگر لازم باشد باید پایه های اطمینان در محل و به طور موقت نصب شوند.

۹- اگر قسمتهایی از ساختمان یا سازه قرار است قبل از به کار رفتن روش های دیگر به روش دستی حذف شوند باید مسئله ایمنی راه ها و سکوهای موجود مورد توجه قرار گرفته و جایی که ضایعات ریخته می شود باید محدود شده باشد.

۱۰- قسمت هایی از سازه که در پایداری آن ایفای نقش می کند باید به طور حساب شده تخریب شوند.

۱۱- ضایعات باید طوری انبار شود که در کف ها اضافه بار ایجاد نشود و از اعمال فشار افقی برروی دیوارها پرهیز گردد.حتی الامکان باید مصالح حاصل از تخریب در سطح زمین ریخته شود.

۱۲- باید ترتیبی اتخذ شود تا ضایعاتی که ریزش میکنند برای افراد خطر نداشته باشد و به دیگر اعضای سازه نیز اصابت نکند.

۱۳- هنگام تخریب باید بار مرده ساختمان حذف و یا کاهش داده شود.پوشش ها و کف ها و دیوارها باید قبل از شروع تخریب قاب های ساختمان در کاشی کاری و سنگ کاری حذف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی