گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و تجهیز محل

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲ ق.ظ

تجهیز کارگاه در بازسازی ساختمان

یکی از مراحل مهم پیش از عملیات اجرایی در بازسازی ساختمان مرحله تجهیز کارگاست.اما پیش از آن اقدامات مقدماتی دیگری نظیر تحول زمین و طرح جانمایی دستگاه و … راباید انجام داد.

تحویل زمین

پس از طراحی و تهیه نقشه ها و انعقاد قرارداد بین کارفرما و پیمانکار کارفرما موظف است محل یازمین اجرای پروژه را به پیمانکار تحویل نماید.تح.یل زمین به معنی تحویل نقاط نشانه و مبا و همچنین طول و عرض زمین و مشخص نمودن جهات اربعه(شما جنوب شرق و غرب )و امتدادها (بروکف) می باشد.

لذا پیمانکار پیش از آغاز عملیات موضوع پیمان باید نقاط نشانه و مبدا را از لحاظ تظبیق با مختصات موجود کنترل نموده و در صورتی که اتلافی وجود نداشته باشد درستی آنها را تایید و اعلام نماید.سپس وضع موجود با مهندس مشاور و کافرما صورت جلسه شده و ملاک شروع عملیات اجرایی قرار گیرد.

پیمانکار در این مرحله باید نقاط نشانه و مبدا را با بتن یا مصالح بنایی تثبیت نماید و در طول مدت اجرای کار تا تحویل  موقت به هزینه خود حفظ و نگهداری نماید.

طرح جانمایی کارگاه

معمولا در سایت ها وکارگاه های بزرگ به منظور مشخص نمودن محل تجهیزات وسایل و ماشین آلات اتاق های اداری و ماشین آلات و پشتیبانی انبار ها و.. نقشه ای تهیه می شود که در آن کلیه قسمت های فوق مشخص شده که در صورت تایید کارفرما پیمانکار باید براساس جانمایی و سپس تجهیز کارگاه نماید.این طرح که به آن طرح جانمایی کارگاه گفته می شود به پیمانکار کمک می کند تا عملیات اجرایی را با برنامه ریزی بهتر و سرعت بیشتر و امنیت بالاتر انجام دهد.

تجهیز کارگاه

پس از تحویل کالا و محلی که باید احداث پروژه موضوع پیمان  در آن انجام شود و تایید طرح جانمایی آن توسط کارفرما(مالک)  سازنده (پیمانکار ) بایستی نسبت به تجهیز و آماده نمودن کارگاه اقدام نماید.

تجهیز کارگاه عبارتست از آماده سازی کارگاه  از نظر وسایل مورد نیاز تجهیزات ماشین الات ،ابزار و نیروی انسانی(کاشی کار – سنگ کار و…) و سایر مواردی که به وسیله آنها می توان احداث پروژه را آغاز نمود.در این خصوص مواردی در تجهیز کارگاه باید رعایت شوند عبارتند از:

تامین آب برق سوخت و مخابرات

محصور نمودن کارگاه با وسایل

تامین نیروی انسانی (کاشی کار-سنگ کار و …) به تناسب عملیات اجرایی

تامین تجهیزات و ماشین آلات و ابزار متناسب با عملیات اجرایی

احداث اتاق های مربوط به مشاور و محل استقرار کارفرما

احداث اتاق های کارگری و پرسنل کارگاه

تامین و احداث انبارهای لازم به منظور دپوی مصالح مورد نیاز

نصب تابلوهای هشدار دهنده

مجهز نمودن کارگاه  به کمک های اولیه

نصب تابلوی مشخصات پروژه

احداث راه های موقت در صورت لزوم

تامین روشنایی کارگاه به منظور اجرای کار  در شب در صورت لزوم

تجهیزات و ماشین آلات

یکی ار موارد مهم در تجهیز و آماده سازی کارگاه تجهیزات و ماشین آلات است.تجهیز ماشین آلات در هر کارگاه با توجه به نوع پروژه  از نظر سازه و حجم عملیات های مختلف و با در نظر گرفتن شرایط کارگاه و امکانات آن تعیین می شود.به عنوان نمونه با توجه به مشخصات کارگاه های بتنی که تجهیزات و ماشین الات آن از اهمیت بیشتری برخوردار است به بررسی آن می پردازیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی