گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و تجهیزات و ماشین آلات

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳ ق.ظ

بازسازی ساختمان و تجهیزات و ماشین آلات

در حقیقت قسمت اعظم تجهیزات و ماشین الات لازم در کارگاه های بتنی و در بازسازی ساختمان تدارک مصالح می باشد و قسمت دیگر تجهیزات و ماشین آلات با اندکی تفاوت بر حسب نوع پروژه در اکثر پروژه های بزرگ مورد نیاز می باشد.بخش اول در رابطه با ماشین الاتی است که به تهیه شن و ماسه ارتباط دارد.در صورت عدم دسترسی به معادن شن و ماسه نیاز به تولید شن و ماسه در کارگاه باید مصالح مورد نیاز برای بازسازی ساختمان را تولید نمود.

به منظور ساخت و اجرای بتن در بازسازی ساختمان به دستگاه بتن ساز مرکزی بتن ساز دستی و وسایل حمل  بتن از قبیل تراک میکسر و دامپر و لیفتراک و باکت و چرخ عای دستی و پمپ ها وسایل متراکم کردن و صاف کردن بتن نیاز می باشد.به غیر از دستگاه سنگ شکن بتن ساز مرکزی و پمپ ثابت که می بایستی در محلی ثابت استقرار یابند سایر وسایل رامی توان جابجا کرد.

بنابر این برای تعیین محل دستگاه های ثابت حتما بایستی بررسی های لازم انجام شود و دقت کافی در این مورد به عمل آید تا در مناسب ترین محل ممکن از لحاظ دسترسی به ان ها با رعایت فاصله از سایر قسمت های مورد نیاز که در ارتباط با آن هستند و با درنظر داشتن دسترسی به لوازم و مصالح  مورد استفاده آنها و عدم جابجایی دستگاه های مورد نیاز تا پایان پروژه نصب گردند.

محل استقرار و نصب این دستگاه های به نوبه خود به تجربه و  وتخصص کافی نیاز دارد که باید به وسیله افراد مجرب و متخصص (کاشی کاری ساختمانسنگ کاری ساختمان و …)انجام شود.ضمن اینکه محل استقرار دستگاهها باید از قبل در نقشه جانمایی کارگاه پیش بینی شده باشد.

همچنین نصب دستگاه های مولد برق در کاشی کاری ساختمان و سنگ کاری ساختمان در صورت نیاز با توجه به موقعیت کارگاه در محل مناسبی قرار داده شود.در نظر گرفتن محلی برای ذخیره آب مورد نیاز جهت بتن و پیش بینی های لازم  جهت انتقال آن به دستگاه بتن مرکزی از موارد ضروری می باشد.

سایر ماشین آلات و تجهیزاتی که عموما در کارهای ساختمانی و در کاشی کاری ساختمان و سنگ کاری ساختمان از آن های استفاده می شود عبارتند از :کامیون – تریلی –بیل مکانیکی- بولدوزر –لودر-گریدر-اسکریپر-غلطک-دامپر-تراک میکسر(ماشین الات حمل بتن) –کمپکتور و بتونیر-بالابر-جرثقیل –تاور کرین-ویبراتور و ….

علائم ایمنی و تابلوها

از جمله مواردی که باید در تجهیز کارگاه مورد توجه قرار گرفته شود نصب علائم ایمنی و تابلوی مشخصات پروژه و تابلوهای هشدار دهنده است.زیرا اصل مهم در کارهای ساختمانی و عمرانی رعابت ایمنی است.این علائم دارای شکل های مختلفی بوده و هریک نشان دهنده مفهوم خاصی است.

تعریف و نحوه کاربرد

در کارگاه های بزرگ و در بازسازی ساختمان به منظور هدایت افراد و ماشین آلات و توجه به موارد ایمنی لازم است یکسری علائم ایمنی و هشدار دهنده استفاده شوند.شکل و رنگ و ابعاد اینگونه تابلوهااز اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

الف- علائم ایمنی:علائمی هستند که توسط تابلو رنگ و علامت نورانی (روشنایی)  یا علائم صوتی و ارتباط کلامی یا علائم ناشی از حرکت  دست، توصیه ها و اطلاعاتی درباره ایمنی عمومی و بهداشت کار در کاشی کاری ساختمان و سنگ کاری ساختمان را انتقال می دهند و شامل تابلوها و علائم تصویری و علائم نورانی و علائم نوری و علائم صوتی و علائم کلامی و علائم ایمنی با حرکت دست می گردند.

ب- تابلوها و علائم تصویری :عواملی شامل ترکیبی از شکل-  رنگ –نوشته و سمبل و نشانه تصویری که حاوی پیام مشخصی می باشد.این علائم ممکن است دارای سازه یا فاقد آن بوده به ساختمان یا دیواری الصاق  یا روی زمین و نرده و مانند آن قرار گیرد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی