گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و تابلوهای ایمنی

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴ ق.ظ

بازسازی ساختمان و انواع تابلوها و علائم تصویری(از جهت کاربرد)

تابلوها در علائم تصویری در بازسازی ساختمان ایمنی در ساختمان ها و کارگاه ها :علائمی است که دارای پیام های منع کننده کاری خطرزا یا هشدار وجود خطری به انجام کاری یا راه های گریز از خطر یا کمک های اولیه باشد و شامل  انواع زیر است:

-علائم تصویری بازدارنده:منع کننده کاری است که احتمال خطر را در بازسازی ساختمان افزایش داده با آن را به وجود آورد.

-علائم تصویری هشدار دهنده: علائمی است که احتمال خطری را هشدار می دهند.

-علائم تصویری الزام کننده:تصاویری که الزام و اجبار کار خاصی است.

-علائم تصویری آگاه کننده نسبت به شایط ایمن:

علائم تصویری مربوط به خروج اضطراری و کمک های اولیه:علائمی هستند که مثلا در سنگ کاری و یا کاشی کاری که اطلاعات را راجع به  امکانات نجات و امدادی مثل خروج اضطراری و راه فرار و کمک های اولیه و … ارائه می دهد.

-علائم خروجی اضطراری و فرار

-علائم مکمل برای نشان دادن جهت خروج اضطراری برای نشان دادن جهت خروجی

-علائم تصویری مربوط به کمک های اولیه:

-علائمی هستند که اطلاعاتی را راجع به امکانات کمک های اولیه و… ارائه می دهد.

-علائم تصویری مربوط به  تجهیزات اطفای حریق:علائمی هستند که  اطلاعاتی را راجع به  امکانات و تجهیزات اطفای حریق ارائه می کند.

علائم مکمل جهت دار برای دسترسی به وسایل اطفای حریق.

-تابلوی معرف کاربری:

تابلویی است که هرگونه نوشته شامل حروف- اعداد- اشکل و تصاویر و تزیینات و نماد ها یا نظایر آن ها باشد و منظور پیام رسانی در مورد معرفی کاربری در بازسازی در همان ملک  یا ساختمان نصب شود و از معبر عمومی قابل رویت باشد.(تابلو مغازه ها و ادارات و …)

تخریب و مراحل آن

اولین مرحله اجرا به منظور شروع عملیات ساخت و یا بازسازی ساختمان ، تخریب است.در صورت وجود مستحدثات، محل اجرا می بایست نسبت به تخریب اقدام نمود.

تخریب و انواع آن

به منظور تخریب یک بنا می توان از روش های مختلفی ( باتوجه به وضعیت و موقعیت شهری ساختمان)استفاده کرد.این روش ها عبارتند از:

روش انفجار:استفاده کردن از چاشنی های انفجاری در ساختمان های بزرگ ، یکی از روش های تخریب به شمار می آید.این روش که باید با دقت و بعضا با محاسبات لازم و همچنین اطلاع رسانی قبلی صورت گیرد.

عموما در محل های باز  و نسبتا وسیع صورت گرفته و از سرعت تخریبی بالایی نیز برخوردار می باشد.

روش های دستی:

یکی از روش های معمول در تخریب ساختمان های و کاشی کاری و سنگ کاری نسبتا کوچک استفاده از روش تخریب به روش گام به گام به صورت دستی (و از بالا به پایین می باشد.)در این روش باید از افراد مجرب استفاده شود.و رعایت نکات ایمنی بسیار حائز اهمیت است.در این روش دسته بندی مصالح و جداسازی آنها امکان پذیر بوده و از سرعت کمتری برخورداراست.

روش های مکانیکی:این روش معمولا برای تخریب ساختمان های بتنی مورد استفاده قرار میگیرد.در این روش به بخش های مقاوم ساختمان به وسیله ماشین الاتی نظیر پیکور یا به وسیله گوی های سنگین ضربه وارد شده تا محل مورد نظر تخریب گردد.این روش معمولا با سرئصدای زیاد همراه بوده و باید قبل از شروع عملیا ت اطلاع رسانی به اهالی محل صورت گیرد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی