گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

گروه خدمات ساختمانی سون

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده و ...

این مجموعه در طول سه دهه فعالیت خود بیش از 340 پروژه را با موفقیت اجرا کرده که کارنامه آن در سطح شهر تهران قابل مشاهده است . از مهمترین و بزرگترین پروژه های این مجموعه می‌توان بازسازی و نوسازی کاخ سعدآباد ، همکاری در اجرای پروژه پل طبیعت تهران ، کاشی کاری برج پارسپالاد تهران ، سنگ کاری نمای برج وسنه تهران و مشارکت در بیش از 130 ابر پروژه دیگر که به صورت تفصیلی در سایت قابل مشاهده و ارزیابی خواهند بود .

بایگانی

بازسازی ساختمان و انواع خاک

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ق.ظ

انواع خاک ها و آزمایش های مکانیک خاک

مطالعه و شناخت زمین

زمین عاملی است که ساخت هر سازه ای الزاما بر روی آن انجام میگیرد(بازسازی ساختمان-بنایی ساختمان-کاشی کاری ساختمان-سنگ کاری ساختمان و…).بنابراین باید ویژگی های مرتبط با هر پروژه ای را متناسب با آن تامین نماید.شناخت و مطالعه زمین از ۲ جهت حائز اهمیت است:

۱-از نظر مقاومت زمین(خاک):احداث هربنا و سازه ای باید بر روی خاک صورت گیرد.لذا مطالعه، شناخت و آشنایی با ویژگی های زمین از نظر رنگ، دانه بندی و میزان بارپذیری و لایه های خاک و … بسیار مهم می باشد.

۲-از نظر موقعیت قرارگیری:وضعیت قرارگیری زمین با توجه به موارد زیر قابل بررسی بوده و پیش از طراحی و احداث هرسازه ای باید مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

الف:عامل طبیعی زمین مانند هموار یا شیبدار بودن سطح آن و سطح آب های زیرزمینی و پستی و بلندی های زمین و…

ب-وضعیت تاسیسات زیربنایی مثل مانند عبور لوله های آب وفاضلاب شهری و لوله های گاز و شبکه مخابرات و برق و…

ج-موقعیت شهری مانند شبکه دسترسی ها،راه های ارتباطی و جهت زمین و  فاصله از  خیابان های اصلی و فرعی و…

د:سایر عوامل طبیعی مانند گسل وجوی رودخانه و ….

بنبابراین مطالعه و شناخت زمین از نظر مقاومت خاک و وضعیت قرارگیری آن بسیار ضروری است.

شناخت زمین در بازسازی ساختمان

سازنده یک ساختمان در بازسازی ساختمان (کاشی کاری ساختمان و سنگ کاری ساختمان و…)قبل از هرچیزی می بایست به اوضاع منطقه احداث پروژه کاملا آشنایی داشته باشد.تا بتواند ساختمان را با توجه به موقعیت محل و نسبت به مقاومت زمین با استحکام کافی احداث نماید .به طوری که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و دارای زیبایی لازم نیز باشد.مهمترین مسئله ای که قبل از احداث هر بنا و ساختمان بایستی اجبارا در نظر گرفته شود و بسیار حائز اهمیت است،شناخت زمین از نوع مقاومت و نوع خاک آن است تا در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است خسارتهای جانی و مالی  جبران ناپذیری به وجود آید.

پیدایش سنگ ها، خاک ها و انواع آن

پوسته زمین از انوع سنگ ها پوشیده شده است.سنگ های  اولیه از سرد شدن مواد مذاب در سطح زمین و یا در مدت طولانی در اعماق زمین به وجود آمده اند. که به انها سنگهای آذرین گفته می شود.

این گونه سنگ های دارای سختی خوبی بوده  و مقاومت فشار بالایی را تحمل می کنند.در اثر متلاشی شدن و سایش این سنگ ها انواع خاک ها به وجود می آید.این کار معمولا در اثر عوامل جوی مانند هوازدگی  وو یخبندان و سیل و… صورت میگیرد.خاک ها توسط سیلابها به مناطق گودتر نقل مکان میکنند و در انجا زیر فشارهای موجود و با توجه به مواد چسبنده ای که در آبها وجود دارد مجددا به هم چسبیده و سنگ های جدیدی را به وجود می آورند که به آنها سنگ های رسوبی  گفته می شود.(مانند سنگ آهک)

سختی این سنگ ها  از  سنگ های آذرین کمتر بوده و مقاومت فشاری کمتری را تحمل می کنند.

هریک از سنگ های رسوبی و آذرین چنانچه تحث فشار زیاد حرارت در اعماق زمین فشرده شوند سنگ های متراکمی به وجود می آید که به آن سنگهای دگرگون گفته میشود که این سنگها نیز مقاومت و سختی بالایی دارند.

به طورکلی سنگ ها و خاکها از مواد معدنی موجود در پوسته زمین تشکیل شده اند که به آنها کانی گفته میشود.کانی ها مواد جامد طبیعی هستند که طبیعی بوده و بلورهای ریز و درشت آنها در بعضی از سنگها با چشم معمولی  کاملا قابل تشخیص می باشد و هرچه این بلورها درشت تر باشد مقاومت سنگ ها نیز بیشتر می گردد.مانند گرانیت-گابرو-گنایس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۲
علی مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی